A Bioware új MMO-ja szépen készül a színfalak mögött és egyre több információ lát napvilágot vele kapcsolatban. A rajongóknak azonban még így is számos kérdésük volt a játékkal kapcsolatban, ezért a Bioware fejlesztői úgy vélték néhány dolgot tisztáznak az új Star Wars univerzummal kapcsolatban.
Első körben Daniel Erickson, a játék vezető írója publikált némi információt az MMO-val kapcsolatban. Minden rejongót megnyugtatott, hogy az SW: TOR története még azok számára is élvezhető lesz, akik még életükben nem foglalkoztak a Star Wars univerzumával. A karakter egy gondosan felépített világba lép be, ahol a történet folyamán minden eseményre fény derül. Az események könnyen átláthatók lesznek, mégis rengeteg meglepetést tartogatnak. A Sithek és a Jedik konfliktusának eredete és egy kevés Star Wars történelem azért megjelenik a játékban, de nem nyers szöveg formájában, hanem előre kigondolt küldetésekbe ágyazva.
Sokan kérdezték, hogy a Sith kasztokban elérhető lesz-e a Darth és a Master cím. Erickson úgy vélte jobb ha tisztázza ezt a kérdést is. A karaktergenerálásnál a Master és a Darth szó nem szerepelhet a felhasználók nevében, viszont a játék során elnyerhető ez a rang. Míg szintlépésekkor a tapasztalati pontokat képességeitek fejlesztésére költhetitek, néhány új tulajdonságot csak bizonyos rangok után szerezhettek meg. Ilyen lesz a Darth és a Master cím is, melyeket nem XP felhalmozásával, hanem bizonyos hírnév és speciális küldetések teljesítése után járnak. Természetesen ezek a legnehezebben megszerezhető rangfokozatok, így még az is lehet, hogy csak a történet szál végigjátszása után jár a játékosoknak.
Erickson után a játék Lead System Designere, Damon Schubert beszélt a karakterek világba illesztéséről. Nyilatkozatából kiderült, hogy igyekeznek minél nagyobb egyensúlyt teremteni a kasztok között, ezért például egy Jedi vagy egy Sith karakter nem lesz 10x erősebb mint egy fejvadász vagy egy katona.
Schubert a legfontosabbnak tartotta elmondani, hogy a Birodalmi és a Köztársasági karakterek nem játszhatnak egy csapatban. Lesz egy-két kivétel mikor közös akciókban is részt vehetnek, de többnyire teljesen más helyszíneken zajlik a történetük vagy értelemszerűen egymás ellen harcolnak. Mikor karaktereddel elhagyod a kezdő világot, a küldetések nagyjából minden kasztot azonos bolygókra irányítanak az egyszerűbb csapatalkotás végett. Itt megalapíthatjátok a klánjaitokat is, utána pedig koncentrálhattok a fő történetre vagy akár mellékküldetéseket is végrehajthattok szerte a galaxisban. A kasztok speciális küldetéseit csapatban is végrehajthatjátok, így sokkal gyorsabban fejlődhettek. Persze lesz lehetőség farmolásra is, de a kaszt küldetések végrehajtása nélkül képtelenség lesz mgasabb szinteket elérni.
A kasztok küldetései egymáshoz közeli helyszíneken zajlanak, így nem kell többször keresztül utazni a galaxist ha két különböző játékos szeretne fejlődni. A remekül kialakított küldetésrendszer segítségével gördülékenyen haladhatok csapatotokkal a Star Wars: The Old Republic világában, ami egy MMO esetében nem hátrány.
Egyelőre ennyit árultak el nekünk a fejlesztők. Első hallásra remekül kiegyensúlyozottnak tűnik a játék, mely kifejezetten a többjátékos élményt részesíti előnyben. Ha minden a terv szerint halad és a béta is sikeres lesz, már idén kipróbálhatjuk az új Star Wars MMO-t.
EREDETI CIKK: GLOBAL GAME