A SITH-ek  HONA
                                               



HÍREK
MENÜ
HOZZÁSZÓLÁSOK
I can't hear any

Haha, shouldn't


Superbly iliiulnatmn


VIDEÓ AJÁNLAT
[2012-05-29]
STAR WARS FEVER (1)
[2012-05-21]
ARTU-GTA (2)
[2012-05-15]
CSELLÓK HÁBORÚJA (5)
KÉP AJÁNLAT
THE OLD REPUBLIC
Statisztika

Online összesen: 1
Vendégek: 1
Felhasználók: 0
Nyitólap » Cikkek » HÍREK

Star Wars: The Old Republic - múlik az erő?
A jó indulás után nehéz időszak jön - a játékosokat meg kell tartani, újakat kell szerezni. Elég lesz hozzá az Erő? Vitaindító cikkünk következik.

Tény: a sztori magával ragadó, felülmúlja a filmek történeteit. Tény, a környezet gondosan kidolgozott, rengeteg az adat, érdekesség, jópofaság. Tény - sokan elértek 50-es szintig és unatkozni kezdtek...

Amit ennek kapcsán nem értek, hogy előre több millió játékos szólt - lesz elég end-game content tessék mondani? Ugyanis a világ egyik legismertebb mmorpg-je, a World of Warcraft, amely szintén a havidíjas modellt követi, ezzel tud a felszínen maradni. Olyan szintű PvP és PvE lehetőségeket kínál, amelyek mind instance-okban, mind a külső, nem isntance-olt világban épp elég elfoglaltságot adnak a kedves játékosnak. Mondhatnók könnyű nekik, ennyi év alatt - volt idejük endgame contantet fejleszteni. Azonban a Bioware tudta, millióan elmondtuk nekik, szóltunk, kiabáltunk hogy egyszer a játékosok legmagasabb szintűek lesznek, egyszer elfogynak a sztori questek - erre kellett volna igazán felkészülni, ugyanis a sztori lehet, hogy megszerzi a játékost, de a játék végi tartalom tartja meg. És egy ilyen esetben, amikor ilyen nagy befektetésről volt szó nem árt megtartani minket, játékosokat, hiszen végül is mi pengetjük befelé a havi díjat - vagy döntünk úgy, hogy akkor pihentetjük az accountot - és akkor bizony pénz az ablakban.

Tény, hogy vannak Warzone-ok, azonban a PvP még éretlen, kiegyensúlyozatlan - persze, friss a játék, ennek idő kell, mire ki tud forrni rendesen. Vannak flashpointok, vagy naponta ismételhető operationök - egyrészt nem túl sok, másrészt könnyen kiismerhetőek és igen zavaró közben a sztori-elemeket "kerülgetni", amikor már mondjuk tizedszer is megcsináljuk ugyanazt, hiszen vannak olyan csapatos küldetések, ahol végig kell várni, mire a csapat minden tagja választ a sztoriban egy opciót. Gáz.



Sokan kerültek válaszút elé, hiszen a craft rendszer nem az igazi, a szerverek gazdasági élete nem igazán indult be... szóval a kezdeti örömködés csöndes várakozássá szelídült és sajnos bizony előfordulhat, hogy bizonyos bolygók egy idő után totálisan kihaltak lesznek, ahogy a WoW-ban is egyes városokból szellemváros lett.
Mit tennék én, ha Bioware lennék? 

Először is néhány alap dolgon változtatnék (amin már dolgoznak is, csak nem értem, miért utólag) Az UI átszabhatósága, guildek sokkal nagyobb támogatottsága, guild bónuszok, guild lakóhely (közös űrhajó, ház bármi). Ami azonban ennél is fontosabb, az maga a tény, hogy ez egy csillagok HÁBORÚJA játék. Hol a háború? Hol vannak az egymástól elfoglalható bázisok a közös részeken, amelyek bónuszokat adnak a többieknek? Hol vannak a bolygók körüli űrcsaták? Hol vannak a nagyobb városokat megtámadó hordák, az eventek? Hol vannak a lebombázható, elpusztítható bolygók? Ugyan léteznek "Contested" területek , de valójában nem harcol értük senki - pedig ez nagyon fontos dolog lenne. Sokkal egyszerűbbre kéne csinálni a játékosok egymás között interakcióját - könnyebben találni csapatot, operationt stb. S ami számomra az egyik legnagyobb tüske, hogy valaki feltalálhatná igazán a "hogyan juthatok el gyorsan a hajómra" varázslatot - persze a hajó is kaphatna sokkal több szerepet (mondjuk lehetne testre-szabhatóbb, berendezhetőbb, esetleg a sztori része is lehetne egy kevés hajós akció - nemcsak különálló kalandoké.

Szóval kedves Bioware! Csodás a szingli élmény, minden elismerésem - tényleg fantasztikus és a legnagyobb elismerésre méltó. De ez egy mmorpg, így tessék nekünk sokkal több dinamikus, csoportos, guildes, területfoglalós tartalmat adni rengeteg endgame contenttel együtt, ahol ravasz ellenfeleket kell lenyomni különösebb sztori nélkül, de ravasz trükkökkel és megfelelő tréninggel és felszereléssel. Legyünk motiválva PvP-zni, megvédeni a Köztársaságot/Birodalmat vagy a saját guildünket/szövetségeseink guildjeit, legyen meg az űrhajócsata nagyszerűsége ahelyett, hogy 5-10 perceket kutyagolunk, mire a hajónkhoz érünk: ami csak tiszta időveszteség. 



Konkrét javaslataim: 

Egész guildet megmozgató esemény (saját bázis, ennek megvédése, menedzselése mint ahogy az Anarchy Onlineban is - úgyis az egészStar Wars: The Old Republic,  idegen bolygókon található bázisok százaiból áll,). Amennyiben bázis nem lehet, legyen területfoglalós általános PvP - több terület, nagyobb bónusz az adott oldalnak.
Legalább minden bolygón egy endgame operation vagy lehetőség endgame contentre - hogy ne haljanak ki teljesen a bolygók. Esetleg lehetnének  csak guildeknek ajánlott 
Igazi űrcsata, PvPben is.
Szerverek gazdaságának felülvizsgálata és beindítása - nagyon fontos egy-egy adott szerver gazdasági élete. 
Eventek! Annyi fajta  ellenség van, igazán rátörhetnének néha Coruscantra, vagy akár Tatooinra vagy bármire - ilyenkor lehetne menni megvédeni a  fővárost olyan holmikért vagy címekért, amik csak ilyenkor esnek. Akár az ilyen eventeknél egy másik szerver játékosai lehetnének a mobok például.

Persze lehetne még sok minden, de egy a tanulság - most még van idő, hogy az Star Wars: The Old Republicban, található hatalmas potenciált kihasználhassa a Bioware. Tudom, folynak a fejlesztések, több csapat is dolgozik gőzerővel tartalmi peccseken, készül az átméretezhető UI, készülnek új operationök és Flashpointok, ez dicséretes. De úgy vélem hosszú távon esetleg kevés lehet - aki elveszti a bizalmát, azt ugyanis nagyon nehéz újra meggyőzni. Én azért bízom a Biowareben, hogy hamar felébred és egy év múlva nem azt várják majd sokan, hogy free-to-play legyen a játék - ugyanis az egyet jelentene a kudarccal - és ez a játék annál sokkal többet érdemelne.

Ti mit gondoltok minderről? 

EREDETI CIKK: GameStar

A SZERKESZTŐ VÉLEMÉNYE:

Régóta foglalkoztat engem is az ötlet, hogy ki kellene próbálni ezt a játékot. Már csak azért is, mert az "elődjeit" mindkettőt végigjátszottam. Nem kis örömömre, kellemesen csalódtam bennük. Túl sok jövőt elsőre nem jósoltam magamnál sem a KoTor I-nek, sem II-nek. Szerencsére mindkettőben kellemesen csalódtam.

DE!

Ez más! Az eddig megismertek alapján, a megjelent cikkeket figyelembe véve, valamint egyes az eredeti cikkek alatt megjelent hozzászólásokat is figyelembe véve, a készítők sokkal jobban jártak volna, ha nem MMO-ban gondolkodnak. Csak-hát ez a nyomorult pénzhajhászás! Nem azért lett az a program MMO, mert azt kívánta! Hisz jól látható, a játékosok többségének, vagy inkább az "értelmesebbeknek", azoknak, akik nem csak az előmenetelt hajszolják, azok a részek tetszenek jobban, amiket egyedül kell végig vinni. Azok a dolgok, amik egy ehhez hasonló single player játékban is érdekesek, és igazán hangulatossá tehetik a játékot!

Ha nem arról szólt volna a játék készítése, hogy "hasznot hozzon", akkor minden más lenne.

Ugyanis!

Az MMO RPG-t nem lehet másolni, nem lehet ingyen a netről letölteni, ha ki akarod próbálni, fizetned kell!

Nincs warez, nincs torrent, nincs filemegosztás!

Viszont van (az eddigi gyanú szerint) hamar kifutó, és lehet bukásra ítélt MMO!

Ettől függetlenül, lehetne jó is a játék. Lehetne, ha nem arra menne megint ki a dolog, hogy hogyan lehet minél többet lehúzni, a játékosok tárcájából! 

Azt kívánom ennek a játéknak, hogy sikeres legyen!

Azt kívánom, hogy egyetlen játékos sem bánja meg, hogy egy csomó pénzt dob ki az alapjátékra, és egy hónap múlva meg megbánva ezt a tettet a fiók mélyén kössön ki a game!

Azt kívánom, hogy tévedjek, és valóban tartósan sikeres legyen a játék!

Csakhogy félek, már megint igazam lesz, és azok fognak jobban járni, akik kétszer is meggondolják, és kihagyják ezt a STAR WARS-ra csak nyomokban hasonlító valamit. (véleményemet a játékból található képek, videók, más játékosok leírása, és véleményei ihlették)

"...AZ OKOS EMBER, A MÁS KÁRÁN TANUL!..."

Ha majd eljön az az idő, hogy lesz ingyenes szerver, ha majd az alapjáték ennek megfelelően letölthető lesz INGYEN! Akkor ki fogom próbálni, és ha megtetszik, akkor, de csak is akkor megveszem az eredetit, és talán előfizetek!

Tartok tőle, hogy ez sosem fog bekövetkezni!


BAT




Forrás: http://www.gamestar.hu/star-wars-the-old-republic-mulik-az-ero-.html
Kategória: HÍREK | Hozzáadta: BAT (2012-01-27)
Megtekintések száma: 464 | Hozzászólások: 4
Összes hozzászólás: 3
3 BAT  
0
Lehet hogy lehet, de minek???? Hogy hasonló eredménye legyen mint más interneten játszható progiknak? Hogy előzetes egyeztetés keljen egy esetleges közös csatához? Hogy ha ez nincs, órák alatt végezz az egyébként egyéni feladatokkal, és találkozz hozzád baromira hasonló karakterekkel, akik épp ugyanazt csinálják végig mint te?
Ennek mi értelme van a pénzlehúzáson kívül???


batman

2 Masa_Solo  
0
Olvasva a cikket egyet tudok érteni a Gamestar cikkiírójával. De méginkább kedves Bat testvérem álláspontjával!
Sajnos itt a lényeg a játékosok lehúzása. Szerintem lehene egy nagyon jó Star Wars-os MMO-t csinálni.

1 BAT  
0
A minap láttam a gyártó cég egy másik játékának az előzetesét. éppen elgondolkodtam rajta, hogy ha STARS WARS zenét tennénk alá, senki meg nem mondaná, hogy nem az!
Annyira az SWTOR-ral azonos kinézetű karakterek, és környezet volt a játékban!
Szóval, egy igénytelen, nem a STAR WARS-hoz méltó gagyit kaptunk. Pontosabban kaptak az előfizetők a pénzükért! Szégyen! batman

Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.
[ Regisztráció | Belépés ]
HÍREK!
MEGSZÜLETTÜNK
CIKKEK HÍREK...
[2012-10-09][HÍREK]
Star Wars: 1313 - Coruscant (0)
[2012-09-12][HÍREK]
Letartóztatták Luke Skywalkert (0)
[2012-07-16][HÍREK]
RAJONGÓK FELÚJÍTOTTÁK LUKE HÁZÁT A TATOOINE-ON (3)
BLOGOK
[2012-07-25]
WESTERN (0)
[2012-07-15]
DARTH RADIX TÖRTÉNETE I. FEJEZET II. RÉSZ (2)
[2012-07-15]
DARTH RADIX TÖRTÉNETE I. FEJEZET I.rész (1)
A SÖTÉT OLDAL...
KEDVENCEINK
KEDVENCEINK
Keresés
Copyright MyCorp © 2024